Majlis Persandingan di JB pulak!!!

orite...kali ni aku nak cerita skit pasal majlis persandingan aku kt JB....majlis ni berlangsung pd 07062008 kt balai raya depan umah aku....senang skit wat kt balai raya...takyah la penat2 nak mengemas umah....perancangan utk majlis kt JB ni dah setel lame...khemah, pinggan mangkuk dan yg sewaktu dgn nye telah lama ditempah...cume menunggu hari majlisnye saje...jd utk menjayakan majlis ni, aku telah mengambil cuti pd hari jumaat 06062008...jd aku gerak blk jb pd ari khamis pas kerja...smpi jb dah tgh mlm...jd takde menda yg menarik laaa...


esok paginye terus bekerja keras...cuci ayam, pasang kerusi meja, dan segala-galanye laa...ari jumaat tu pon takde menda yg menarik...cume bekerja keras utk persiapan hari sabtu iaitu hari persandingan...

kalo ikut perancangan, aku bersanding pukol 2.30...tp pukol 3 ptg baru start bersanding....ini sume disebabkan oleh photograper aku yg sesat aritu....memula bajet nak tggu gak photographer baru nak berarak ke pelamin...tetapi terpaksa la tinggalkan photograper tu....kol 3 lbh baru photograper tu smpi...hampeh sunggoh....jd kiranye gamba mase aku berarak ke pelamin tu takde la...kalo ade pon gambo dr mak andam yg membidan terjunkan dirinye utk menjadi photograper aritu....masa menepung tawar tu photograper tak smpi lg....time aku tgh makan baru lah terhegeh2 nak smpai....bikin aku panaaaaaaaaas je....mak andam mase tu pon dah membara....aku tgk die yg paling marah kalo nak dibandingkan dgn aku atau pon mak bapak aku....

dah abis mkn je aku pg jumpe jap kengkwn aku yg dtg melawat time tu...sesudah tu bergambar balik kt atas pelamin...bergambar ngan family...ngan kengkawan....tp yg makin membuatkan aku hangin ngan photograper ni lembab nak mampos wat keja....time tu dah ptg skit kot...dlm kol 4 lbh...aku ckp la ngan die yg aku dah nak salin baju...nak pakai baju biasa je...die leh cakap saba dulu....ade lg nak amik gamba....tp aku tgk die dok amik gamba org lain...dok amik gamba org yg dtg kt luar tu...bukan nak amik gambo aku kt atas pelamin...3-4 kali aku bg tau die yg aku nak salin baju biasa...dan 3-4 kali juga die tahan aku dr bersalin baju biasa....tp pastu die wat dek je tak amik pon gambo aku...die dok sebok amik gambo org lain...last skali aku malas nak layan aku terus turun pg umah aku terus salin baju....lantak ko laa....tgh2 aku salin baju tu die dtg umah aku plak..."ade lg ke gambo nak amik??" die tanye aku...aik???....ape kes tanye aku plak...ko kan photographer....patutnye ko tau brape byk nak kena amik....tp aku ckp takde dah sebab aku dah salin baju biasa....jd die pon terus berambus dr umah aku....lepas je salin baju biasa terus naik blk ke balai raya utk mengemas dan membasuh periuk....adeeeehhh...oh utk info korg, ari selasa tu 10/06/2008 aku dan bini ku bergambar plak utk studio...4 persalinan lg...yg tu takleh tunjuk kt sini...bukan sebab kedekut...tp gambo tu tak siap lg...aku pon tak tengok lg....hahahaha....di sebalik kelambatan photographer masa ari persandingan, bos photographer tu tlh bermurah hati memberikan pakej pergambaran pd persandingan dan gambar studio secara PERCUMA...yeaaaahh....dan die tlh mengoffer pd aku utk mengupgradekan photo album ke yg lebih besar dan frame gambar yg menarik dgn harga 400 hengget je....jd aku dpt 1 cd gambo mase hari bersanding, 1 photo album utk gambar studio kalo tak silap 12 x 15 inci, 2 gambar besor berframe; 1 frame biasa & 1 frame yg berukir2 dgn harga 400 hengget je.....waaa... i like....hahahaha...sesape nk tgk gambo studio kena la dtg ke umah....hahahaha....

1. peace!!!!
2. mak andam yg mempromosikan nasi beriani gam.
3. antara lauk yg dihidang hari tu.
4. bersama rakan2 mentari.
5. senyum.
6. sepupu2 aku, adik dan kakak ku.
7. "jd ke tak gambo tu zam???"
8. berposing sakan korg ye??
9. bersama 6 dr 8 org anak sedara. miskin aku tiap kali raya.
10. bersama org tua aku.
11. ni member aku mase skolah. idup lg ko ye emi.
12. mak pengantin melayan tetamu.

1 comments:

KeMatZ said...

tu lahh tak nak pilih aku jadi photographer... hehehehe kalau kau freee ajhe... punctual lagi ok... hehehehehe

Your Ad Here