Eagle Ranch Resort

orite...aku nak crite skit aktiviti aku mase week end aritu...weekend aritu aku pg ke Pd...lepak kt Eagle Ranch Resort (ERR)...ape yg aku nak crite bukan lah aktiviti aku kt ERR, tp nak crite keunikan ERR ni...tempat ni menjadi unik sebab menggunakan tema koboi...

ni ERR nye receptionist...nmpk tu helang besor atas kapla...

masuk2 tempat ni je aku terasa cam masuk pekan koboi sebab guard yg jaga kt guard house tu pakai topi koboi ngan vest yg tertulis kt belakang die SHERIF....kat reception die plak ade la sekor burung helang besar yg melekat kat dinding....tu diorg nye simbolik la kot...kalo takde helang tu taklah dipanggil Eagle Ranch REsort...hehehe....

ni no bilik aku...

ni la jenis bilik yg aku lepak...jenis band wagons..

pas check in kt receptionist, terus pg tgk bilik...bilik aku bentuk die cam wagon kuda...1 blok tu ade 4 bilik...separuh dr blok tu ade 2 bilik...atas dan bawah...akunye bilik yg bahagian atas...bilik aku tu plak ade 2 tingkat...tingkat bawah ade 2 single bed...tingkat atas kosong...tu utk spare tempat bg yg mintak extra tilam....bumbung stiap blok bukn ditutup dr bumbung biasa...tp ditutup dgn canvas yg mane kalo korg tau kalo korg tido kt canvas time panas, dah rase cam dok dlm oven...panas nak mampos...

ni la blok bilik yg berbentuk wagon....

ni pandangan sisi...

paling syok aku tgk kt dlm bilik tu ialah dienye alamari baju...memang diorg wat sendri almari tu papan....memang sebijik cam cite koboi...tp skali aku pandang almari dah cam keranda pon ade...sbb dlm tu kosong cuma die dirikan je...kalo die baring kan almari tu memang sebijik keranda...

ni keadaan dlm bilik die...

ni almari yg bentuk cam keranda...

walaupon ERR ni seblah ngan pantai, tp kt sini pantai die kotor yg amat...sesiapa yg suke mandi laut, ini bukan tempat yg sesuai utk kalian...mengikut staff yg keja kt situ, area situ memang area ramai PATI mendarat...byk kes seludup motor keluar dr m'sia...jd kerap kali la polis melakukan rondaan kt area situ...kt ERR ni byk aktiviti outdoor yg disediakan...antaranye diorg ade fun kart...paintball...kiranye kalo korg pg sana memang kena join aktiviti yg diorg sediakan atau korg dok je la dlm bilik dediam...

ni plak tempat mkn die...di panggil Melting Pot...


ni poster performance diorang...

most die nye aktiviti berpatutan la...cam paintball kalo tak silap aku cuma 60 hengget je....dpt sume equipment ngan peluru 50 biji....nak tambahan peluru pon murah je...ok la tu....kalo korg nak pape info pasal ERR ni, surf je site die www.eagleranch.com.my...korg layan la gamba yg aku amik ni...sori la...pic ni kecik sebab amik pakai henpon...resolution rendah lak tu...hehehehe...

0 comments:

Your Ad Here