Post Tahun Baru..hehehe

:sigh: ...bosannye kt opis..aku dilanda 'monday blues' arini..sebab arini ari isnin..terasa malas yg amat sgt..nak bgn pg td pon malas gile..terasa cam nak MC je arini..tp memandangkan aku kerja kt TdC ni tak smpi sebulan lg..aku gagahkan la jugak utk bgn..

weekend aritu aku blk la ke jb..lame gak tak blk..last aku blk mase raye pose aritu..raye aji pon aku tak blk sebb time tu br je stat masuk keja kt TdC ni..takkan nak amik cuti..kalo tak cuti takkan la nak blk sehari jek..wat penat bdn je blk sehari..on the way blk KL smlm, ade la sorg awek 'cung' yg duduk seblah aku kt dlm bus ekspress..bukannye betol² seblah aku..aku ngan awek tu dipisahkan oleh tempat jln kaki..aku duduk kt single seat..die dudok yg double seat tp seblah luar la..die pakai baju 'karer' pink..lengan pendek..kalo angkat tgn nmpk ketiak..sib baik ketiak well trim..kekeke..muke chinese look..putih kulitnye..gebu je..jd nak di pendekkan cite..smlm tetiba je aku sakit leher..tak boleh nak toleh kiri..tak boleh nak tgk depan..asyik nak kena toleh kanan je..hehehe..tp aku ni bukan jenis yg suke berckp dgn strangers..aku lebih suke untuk menikmati pemandangan yg indah yg diciptakan Tuhan yg Maha Esa.."SubhanAllah cantiknye ciptaan Tuhan"..

Baca Utusan Malaysia harini (www.utusan.com.my) di bahagian Dalam Negeri, aku terbacalah kisah yg sedih ni..dlm kite skang ni yg serba moden tak sangka ade yg masih hidup dlm kesusahan tp masih merendah diri dan menerima qada' dan qadar dr Tuhan..ni adalah petikan dr petikan berite tersebut..

" Tiga beranak diami rumah bekas bangsal kambing "

" BALING 13 Jan. – Akibat kesempitan hidup, tiga beranak terpaksa tinggal di bangsal kambing yang terletak di kebun getah di Kampung Kemangi, Kupang dekat sini sejak dua tahun lalu.

Bekas bangsal kambing yang didiami Esah Mohd. Yusoff, 40, bersama dua anaknya Firdaus, 13, dan Siti Khadijah, 2, itu tidak mempunyai dinding tetapi hanya ditutup dengan jaring besi.

Menurut wanita tersebut, dia tiada pilihan kerana mempunyai adik-beradik yang ramai."

Moral: hendaklah sentiasa bersyukor dgn ape yg ade sbb sekiranye kite rase diri kite ni susah..sebenarnye ade lg yg lebih susah..seperti kate Esah Mohd. Yusoff apabila ditanye mengenai permohonan bantuan rumah di bawah Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) yg gagal.

“Mungkin ada orang lain lebih layak daripada saya”.

0 comments:

Your Ad Here